Wednesday, June 13, 2012

Analoge zelfgeilerij








Op de koninginnedag vrijmarkt liep ik samen Ylse wat te snuffelen tussen het vergeelde speelgoed en versleten kleding. Beide gek van oude rommeltjes en we hielden ons oog extra op de camera's gericht. Toen zag ik ineens een Canon EOS 1000f, een analoog exemplaar, niet al te zwaar, niet al te duur en súper eenvoudig in gebruik. Heel wat anders dan ik gewend ben met mijn oude praktica, die moet je zelf opwinden en scherpstellen, maar zelfs dát hoefde niet met deze canon. Uiteraard kocht ik hem voor, volgens mij, 25 euro.
En niet te geloven! 5 kraampjes verderop kwamen we precies dezelfde tegen, deze zou natuurlijk van Ylse worden, en met wat gezwets kon ze hem meenemen voor maar 15 euro. Koopjes! Daar zijn we gek op.

Na 4 weken heb ik er dan eindelijk een nieuwe batterij voor gekocht, want die was natuurlijk weer leeg. Die middag heb ik gelijk 3 rolletjes volgeschoten, ik moest gewoon weten hoe hij het deed en wat eruit zou komen. Helaas was er niemand in de buurt die even voor me op de foto wou, vandaar de constante aanwezigheid van mijn hoofd op iedere foto.

Binnenkort komen er meer, veel meer, zonder twijfel. Het is nou eenmaal een feit als je analoog schiet, je even geduld moet hebben met de ontwikkeling van de rolletjes.

Liefs!

No comments: