Sunday, May 3, 2015

Effe geen focus

Uit 'de vergeten brief'

Blz. 275

Ik, een oude schildpad
zal mij op vleugels naar een verwelkte
tak voeren; en daar
mijn gezel, die ik nooit meer zal vinden
bewenen tot ik verloren ben.

Blz. 340

Mistige woorden geef ik je
heldere zinnen vervangen de
puurheid van het alledaagse.


Het enige boek waarvan ik het einde niet heb gelezen. Die laatste paar bladzijdes heb ik gelaten voor wat het is. Nu is ze nog steeds mijn lievelingsboek maar als ik die allerlaatste woorden, zinnen, pagina's lees kan dat allemaal plotseling verdwijnen. Dus besluit ik ze te negeren. Tevens was dit mijn laatste compleet uitgelezen boek. Er is geen concentratie meer, geen focus om zelfs maar te beginnen in een vers exemplaar.

Half mens van Maartje Wortel, daar heb ik de eerste 19 pagina's al zeker drie keer van gelezen. Of dat ene tweedehandsje wat al maanden op mijn bureau ligt, Come up and see me sometime van Erike Krouse. Daar ligt een laag stof op waar je u tegen zegt.

Ooit zal het vast weer lukken, dan verslind ik al die ongelezen letters tot diep in de nacht, tot mijn ellebogen pijn doen van het leunen en mijn ogen prikken van de slaap.

Maar tot die tijd kijk ik 2x per dag Rapunzel met die kleine druktemaker die ik al bijna 17 maanden mijn dochter mag noemen. En ach, tot die tijd is dat leuk genoeg!

12-01-2015







No comments: