Friday, May 10, 2013

Maanzaad

Als een schildpad kijk ik toe
kruip ik erin 
Overkomt me een gevoel van 
behaaglijkheid zoals dat ooit was
toen ik nog niet was
maar wel ronddwaalde in water
bestaande uit eigen uitwerpselen
Af en toe steek ik mijn kop uit
vervolgens in het zand 
geen adem 
geen woord te reppen 
verdwaald in mijn hoofd
en zuurstof een tekort wordt
Overkomt mij dit 
of gaf ik me al eerder over
zodat alles ging zoals ik dacht
zoals ik dacht
dat ik het wou.
Naar mijn hand gezet 
en nu vol brandende vragen
die niet
nooit
jawel
ooit kunnen worden gesteld
Maar niet nu 
het is nu veel te vroeg
te vroeg voor het maanzaad
om te ontkiemen. 
Als een schildpad verstop ik mij
in het harnas dat ons is gegeven 
als een extra vroege lentedag 
uitverkoren 
tot volle maan komt
zal het maanzaad groeien 
veranderen  
de wereld overweldigen 
met kleuren 
maar eerst wacht ik
inclusief met brandende vragen



Over ons, toen nog maar 3 weken oude, ongeboren kind. 



No comments: